måndag 25 juni 2012

Första dagen på jobbet... mer på riktigt

Nu börjar den mer formella dagen ta sitt slut, i vart fall rent tekniskt, men jag misstänker att jag håller på en stund till :-)

Mitt mailinflöde har ökat drastiskt. Många hör av sig med frågor och funderingar kring politik och hrm... annat. För min del handlar mycket nu om att få allt praktiskt att fungera såsom datorer, mobiler, läsplattor etc. Dessutom består dagen också av möten av olika slag med engagerade och duktiga individer. Maria och jag har även skrivit ett svar på socialdemokraternas replik i NA. Tydligen vill de påstå att moderaterna i Örebro inte är i samklang med moderaterna centralt i jobbfrågan eller någon annan fråga för den delen. Hur resonerar dem nu...??? Självklart är detta inte korrekt. Vi följer såklart en arbetslinje där skapande av förutsättningar för jobb är tongivande. Vi jobbar aktivt för fler jobb som skapar utrymme för välfärd. Socialdemokraternas fokusering handlar, som alltid, att fokus ska ligga på bidragssystem och inte att få människor i arbete. Men här brister deras politik i trovärdighet. Kanske är det rädsla för att moderaterna tar mer och mer plats som ett välfärdsparti med god grund i att människor har ett arbete att gå till. Vem vet...!


Anders Åhrlin (M)
Oppostionsråd i Örebro kommun

Location:Rådhuset

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar