onsdag 20 juni 2012

De första stegen... fullmäktige nästa!


Klockan börjar närma sig 00.30, jag sitter fortfarande och förbereder fullmäktige till imorgon. Men nu börjar det närma sig läggdags.
Jag kan konstatera att välfärdsfrågorna inte får tillräckligt med utrymme i den politiska debatten i Örebro. Mycket på agendan handlar om bolagsbildningar där kommunen och Socialdemokraterna mer och mer anser sig ska in i olika affärssammanhang, och mer av den varan verkar det bli framöver. Däremot blir jag glad över den IKEA-etablering vi ser i Marieberg och en nödvändig satsning på Örebro flygplats. Det handlar om jobb och det handlar om att utveckla Örebroregionen. Där kommer vi inte att bromsa, frågorna är för viktiga för Örebro! Kopplingen är inte heller lång till tryggandet av framtidens välfärd.
Under gårdagen fick jag möjligheten att träffa övriga partier i koalitionen i den sk rådsberedningen. Härligt att se hur etablerat, seriöst och hjärtligt samarbetet är med Folkpartiet och Miljöpartiet. Jag hoppas att den sammanhållningen visar sig tydligt för väljarna när vi går till val 2014.
Nu är det dags att sova, morgondagen i fullmäktige blir spännande.
Häng med om ni har möjlighet...!
Anders Åhrlin (M)
Oppostionsråd i Örebro kommun

Location:Köksbordet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar